Son Yazılar

Bıttım Sabunu Nasıl Yapılır?




Saç dökülmesinden, egzama hastalığına kadar pek çok sorununuza tedavi sağlayan Bıttım sabunu sadece ülkemizde değil dünyanın dört bir yanında kullanılmakta ve ilgi görmektedir. Bıttım sabunu özellikle Siirt, Mardin ve Gaziantep gibi  illerimizde doğal yollar ile üretilmektedir.

Bıttım Sabunu Yapımı

Bıttım bitkisi yani bir diğer adı ile Antep fıstığı ya da bölgedeki adı ile menengiç bitkisinden yapılmaktadır. Dağlık bölgelerde doğal olarak yetişen bu bitkiler oldukça zorlu koşullarda toplanır. Burada önemli olan kıstaslardan bir tanesi de Antep fıstığı ağacının aşısız olmasıdır. Aşısız olması doğallığı açısından fazlası ile önemlidir.

Toplama işleminin bitmesinin menengiçler tek tek ayıklanır ve ardından yıkanır. Hava şartlarına bağlı olarak 5 – 10 gün arasında kurutma işlemine tabi tutulur. Menengiçlerin kuruması ile birlikte öğütülür ve yağı elde edilir.

Elde edilen bu yağlar 2 saat boyunca yoğrularak kaynatılır. Kaynatıldıktan sonra yağlar iyice süzülür. Su ile karıştırıldığı için yağlar üst yüzeye çıkar ve su altında kalır. Böylece üst yüzeye çıkan yağ daha kolay bir şekilde alınabilir.

Ardından elde edilen yağlar yeniden kazanlara konur ve kaynamaya başladıktan sonra bir miktar su ile birlikte kül suyu çözeltisi eklenir. Arından bu karışım 12 saat boyunca kaynatılır ve ardından da elde edilen ürün kazandan alınarak kalıplara konur.

Kalıplara konan bu sabunlar en az 3 gün boyunca açık bir havada serilir ve kurutulur. Ardından bu kalıplardaki sabunlar istenilen boyutlara göre ayarlanır ve kullanıma hazır hale getirilir.

Hiç yorum yok