Son Yazılar

Bıttım Sabunu Nedir? Bıttım Sabununun Faydaları Nelerdir?




Türkiye doğal sabunlar konusunda oldukça zengin bir ülkedir. Pek çok konuda insan vücuduna yararı olduğu bilinen ve uzmanlar tarafından da tavsiye edilmekte olan Bıttım sabunu Dünya’nın dört bir yanından da büyük bir ilgi görmektedir.

Bıttım sabunu, doğal yollar ile yetişen aşısız olan Antep fıstığı bitkisinin yağı ile üretilen doğal bir sabun türüdür. İçerisinde tamamen doğal ürünler yer aldığından dolayı pek çok faydası bulunmaktadır.

Özellikle saç dökülmesi, kepek ve saçlarında yıpranma yaşayan kişiler için oldukça idealdir. Saçlarınızı adeta yeniden onarır ve daha canlı ve renkli bir görünüm almasını sağlar. Ayrıca saç dökülmesi yaşayan kişilerin de kısa bir süre içinde en iyi sonucu alacakları doğal bir çözüm yöntemidir. Kepek sorununuzu kısa bir süre içinde çözerek saçınızdaki ölü deriden de arınmasını sağlayabilirsiniz.

Ayrıca egzama ve mantar gibi hastalıklara da iyi geldiği bilinmektedir. Uzun bir süre boyunca düzenli kullanım yapmanız durumunda beyazlaşmış saçlarınızın siyahlaşmasını bile sağlamanız mümkündür. 

Bunun yanında cilde de iyi gelen Bıttım sabununu cilt bakımı yapmak için de kullanabilirsiniz.

Faydaları saymakla bitmeyen Bıttım sabunu Türkiye’de Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde üretilmektedir. Oldukça zahmetli bir yapım aşaması olan Bıttım sabununun bir diğer adı Botan sabunudur. Ayrıca bölgede bazı yerlerde Prensin Sabunu da denmektedir. Bunun sebebi ise bazı söylentilere göre İngiliz Kraliyet ailesinin ve özellikle de Prens Charles’ın bu sabunu yıllardır kullanmasından kaynaklanır.

1 yorum:

  1. Bıttım sabununu ben saç derimdeki egzama için kullanmıştım ve saç derime iyi gelmişti. Kaşıntıyı azaltmıştı. Aynı zamanda saç derisi için çok güzel bir temizleyici olduğunu söyleyebilirim. Bununla birlikte; saça canlılık ve parlaklık veriyor. Saçı gürleştiriyor. Ancak fazla kullanımından kaçınmalısınız. Çünkü sabun olduğu için saçınızda kuruluk yapabilir.

    Devamı için bloğumu ziyaret edebilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kimyasalsiz-dogal-bakim-yontemleri/

    Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil